Accounting

Financiële en Boekhoudkundige Dienstverlening

Financiële/boekhoudkundige administratie (enkel voor Belgische firma's)
Weinig ondernemers zijn blij met de verplichte financiële administratie die zij moeten publiceren. Of het nu gaat om een kleine eenmanszaak of grote vennootschap, beiden hebben ze verplichte zaken die zij moeten opgeven aan de belasting met betrekking tot de financiële administratie. Als het toch verplicht moet, kan u er dan ook maar beter voor zorgen dat het goed gebeurt.

Ook uw financiële administratie kunnen we eenvoudig als volgt opdelen:

1. Inkoop :
- Uw inkomende facturen controleren, verwerken/ boeken in uw (al dan niet eigen) boekhoudprogramma
- Betalingen, na uw goedkeuring, uitvoeren (via Isabel of PC Banking)
2. Verkoop :
- Controle BTW nummers
- Verkoopfacturen opmaken en betalingen opvolgen (zie ook betalingsopvolging)
- Omzetvergelijkingen maken.
3. Kas / bank :
- Inboeken en beheren van uw financiële rekening(en).
- Opvolgen van uw cashflow met behulp van een schema waarin de domicilieringen, financieringen al verwerkt zijn.
- Tijdig uitvoeren van betalingen.
4. BTW aangiftes:
- Maand- en of kwartaalaangiftes
5. Fiscaliteit :
- Aangifte van de personen- en vennootschapsbelasting
- Fiscale bijstand en adviezen
- jaarafsluitingen en neerlegging van de jaarrekeningen